HEMEN BAŞVUR BAŞVUR
Galatsaray ITM

Müzik Prodüksiyon

- Kendi Müziğini Yaratabileceğin Program -

Galatasaray ITM müzik prodüksiyon eğitimi, ses mühendisliğinin gerektirdiği teknik bilgi ve yeteneği kazandırırken, bir müzik fikrinin, profesyonel koşullarda yayınlanıncaya kadar hangi aşamalardan geçtiğini inceleyerek, katılımcılara müzik endüstrisinde kullanabileceği teknik ve estetik yetenekler kazandırır.

Müzik Dünyasının aradığı Prodüktör Sen olabilirsin.

Geçmişte güçlü bir prodüksiyon süreci için müzisyenler, iyi bir ses mühendisinin teknik bilgi ve yeteneğine gereksinim duyarlardı. Günümüzün profesyonel eğlence dünyası teknik bilgi ve yaratıcılık arasında duran bu çizgiyi ortadan kaldırarak müzisyenlerinin prodüktörlük kapasitesine erişmesine sebep oldu. Artık bu eğitimi alan müzik prodükterleri sektörde nasıl kariyer edineceklerini, çalışmalarının nasıl bir sound ile satacağını veya potansiyel alıcılarının kimler olduğunu biliyorlar.

Bu programa dahil olan öğrencilerin sahip olacağı uzmanlıklar

Müzik Prodüktörü :

Bir müzik fikrinin akla düştüğü andan satışa sunulduğu ana kadar, eserin dış pazara sunulabilmesi için teknik ve yaratıcı bilgi ve düşüncelerini artistin ve performansın doğru piyasayı bulmasını sağlayacak şekilde uygulamak ve performansı artistin özelliklerini yansıtır hale getirir.

Kayıt Prodüktörü :

Prodüksiyon planı yapılmış bir albümün stüdyo kayıt aşamasını, gözlemlemek, planlamak, yönetmek ve planı aslına uygun tamamlamak görevlerini yerine getirir.

Sound Tasarım :

Önceden kayıt edilmiş sesleri temin ederek, özelleştirip, manipüle ederek, film, tiyatro, konser performansı, müzik kaydı, bilgisayar ve oyun sektörlerinde ortama bir alan ve derinlik kazandırma tasarımı yapar.

Foley Kayıt Artisti/Editor :

Canlı kayıtların yapılabildiği yaratıcı bir stüdyoda çeşitli aksesuarlar kullanarak film için ses efektleri yaratır.

Dijital Audio Operatorü/Post Prodüksiyon :

kayıt, editleme, mix, master hazırlama, foley simulasyonu, diyalog, ses tasarımı, ses efekt, dublaj, oyun ses tasarımı, film ses tasarımı, müzik ses tasarımı, işlemlerini, dijital audio çalışma istasyonlarında yürütülecek işlemleri uygulamaktan sorumludur.

Mix Mühendisi :

Ön kayıtlı ses kanallarının, volüme, frekans, pan pozisyonları ve efekt karışımlarını dengeleyerek, çok kanallı enstrüman ve vokal kayıtlarını, son şekline hazırlar.

Performans Mühendisi :

Ses, ışık, sahne, truss gibi show dünyasının gerektirdiği teknik donanımların tamamına hakim olarak, showun görsel, işitsel tasarım ve performansın sürekliliğini sağlar.

Master Hazırlama Mühendisi :

Ön kayıtlı dijital veya analog audio materyalleri, mono, stereo, çok kanallı halden CD veya plak gibi satışa sunulabilir hale getirir.

Bu programa dahil olan öğrencilerin alacağı dersler

Ses Fiziği/ Akustik – Süden PAMİR

Performans alanlarının akustik özelliklerini mercek altına alarak, temel ses bilimini, öğrencilerin kendi müzikal uygulamalarında keşfetmelerini sağlayan ders, Mimar Sinan'ın dev eseri Süleymaniye Camii gibi akustik anlayşına yön vermiş, eserlerin akustik özellikleri üzerinden işlenecektir. Ünite; Türkiye'nin ilk ses mühendislerinden, Bilkent Üniversitesi, Akademi İstanbul Müzik Teknolojisi, Galatasaray ITM 'nin kurucusu, bir çok uluslararası projeye teknik sorumlu ve danışman olarak imza atarak, birçok büyük stüdyoda kuruluş aşamasından yönetici mühendisliğe kadar görev alan ve Helge Jörns, Andy Munro, David Österberg, Matias Tegner, Tilman Jörns, gibi birçok duayenle çalışmış Süden Pamir tarafından işlenecektir.

Audio Post Prodüksiyon – Savaş CEYHAN

Öğrenciler, çeşitli ortamlar için ses ve görüntü kombinasyon becerilerini, post prodüksiyon kayıt ve düzenleme tekniklerini, ünite süresince hazırlayacakları reel işler sayesinde, Audiocreative firmasının sahibi, bir çok reklam ve dizi müziğinin yaratıcısı Savaş Ceyhan'ın bilgi ve tecrübesi ışığında uygulamalı olarak geliştireceklerdir.

Film ve Tv için Kompozisyon – Mutlu ÖDEMİŞ

Ünite değişik medya ortamları için (film ve televizyon vb) müzikal bir kompozisyon yaratmanın geleneksel ve güncel gereksinimlerini, kompozisyon ve senkronizasyonu ve sinema ile yayın endüstrisi için prodüksiyon süreci ve bu süreç içerisinde bestecisinin rolünü Kompozitör, Maestro, Mutlu Ödemiş yönetiminde öğrenecek.

Canlı Ses Sistemleri Özellikleri ve Operasyonları – CHILL PRODÜKSİYON

Orta ve büyük ölçekli mekanlarda ses sistemlerini yönetebilmek için gerekli teknik bilgi ve beceriyi kzandırmayı amaçlayan program, Chill Prodüksiyon depolarında, yerli, yabancı birçok sanatçı ve gösterinin seslendirme prodüksiyonuna başarıyla imza atan Mustafa Çil tecrübesi ışığında uygulamalı olarak gerçekleştirilecek.

Kritik Müzik Dinleme – Mutlu ÖDEMİŞ

Değişen ve gelişen sektör içerisinde bir performans sanatçısının, prodüktörün ya da mühendisin ihtiyaç duyacağı kritik dinleme yetisini kazandırmayı amaçlayan bu ders, sosyolojik gelişimlerin müziğe olan etkilerini, tarihsel ve teknolojik mercek altına alır.

Büyük Mekanlar İçin Konser Sistemleri – Sektörün Önde Gelen Markaları

Teknolojinin bir müzikal performans içerisine nasıl uygun ve kreatif biçimde entegre edilebileceğini ve performans etkinlikleri sırasında kullanılan teknik donanım ve yazılımlarını inceleyerek ışık, sahne, truss, ses tasarım teknikleriden show akışına kadar karar verebilen teknik sorumlular yetiştirmeyi amaçlayan bu ders, sektör lideri büyük markaların projelendirme programları ile optimizasyonu yapılarak ilerleyecek.

Müzik Stüdyo Prodüksiyonu – Süden PAMİR

Profesyonel standartlarda bir albüm prodüksiyonu oluşturmak için gerekli tekniği, pratik bilgi ile harmanlayarak, klasik türler, ara türler ve stillerin genel kuralları eşliğinde canlı bir albüm prodüksiyonu oluşturuyoruz. Müzik sektöründeki boşlukla, sanatçının kapsayabileceği türler ve parçaların dönüştürülebilme kapasitelerini inceleyip, satış rakamlarına etki edecek planlamayı hayata geçiriyoruz.

Mastering – Ali MOBASSERİ

Mastering mühendislerinin ve mastering stüdyolarının sektör içerisindeki görevleri ve tanımları ile mastering için gerekli olan kritik dinleme, problem tespiti ve çözüm üretiminin nasıl yapılması gerektiği uygulamalı olarak gösterilen bu derste, birçok albümün mastering çalışmaları ve Donanım kapasitesiyle sektörde adından sıkça söz ettiren, Mobasseri Sound-Ali Mobasseri öğrencilere yol gösterecek.

Bilgisayarlı Müzik Prodüksiyonu ve Kompozisyonu – Mutlu ÖDEMİŞ

Günümüzde müzik prodüksiyonunun modern bilgisayarlara girmesi ile müzik programları ve cihazlarını ses sentezleme - işlemleme konularında etkin bir şekilde kullanarak kompozisyon ve aranje tekniklerine uygulanan ders, kompozitör ve orkestra şefi Mutlu Ödemiş tarafından gerçekleştirilecektir.

Proje Planlama ve Hazırlık – Prof.Dr. A. Gönenç Arın

Öğrencilerin yaratıcı sanatlarda iş geliştirebilmesi için temel ve hazırlayıcı fikirleri pratik bir çerçevede işlemesini sağlayacak olan bu ders, birçok uluslararası projeyi tasarlayan Prof. Dr. A.Gönenç Arın tarafından yürütülecek, gerçekleştirilmiş projeler esas tutularak işlenecektir.

Araştırma Teknikleri - Prof. Dr. Gönenç ARIN

Bu ünite ile bir performans projesinin hazırlanması için gerekli olan akademik araştırmanın nasıl yapılması ve tamamlanması gerektiği, Prof. Dr. Gönenç Arın tarafından işlenecektir.

Stüdyo Kayıt ve Mühendisliği - Süden PAMİR

Öğrencilerin pratik ve teorik olan stüdyo kayıt bilgilerinin gelişimini, ekipman ve kayıt seansının efektif planlaması ile ses kalitesini etkileyen faktörler, Galatasaray ITM kurucusu ve ses mühendisi Süden Pamir eşliğinde işlenecektir.

Audio Post Prodüksiyon – Reklam - Savaş CEYHAN

Öğrencilerin çeşitli ortamlar için ses ve görüntü kombinasyon becerileri ile post prodüksiyon kayıt ve düzenleme tekniklerini, ders içerisinde hazırlayacakları gerçek işler üzerinde geliştirerek sektöre hazırlanmalarını uygulamalı olarak gösterecek bu ders; Audiocreative firmasının mühendisi, bir çok reklam sesi ve Efekti tasarımcısı Savaş Ceyhan bilgi ve tecrübesi ışığında gerçekleşecektir.

Bilgisayarlı Müzik Prodüksiyon Teknikleri – Deniz ÇAKAR

Bir müzik prodüksiyonu içinde bulunan kişiler ve görevleri, müzik prodüksiyonu için gerekli olan ekipman ve teknik bilgileri ve standartlaşmış ses işleme konularını detaylı olarak içerir. Müzik prodüksiyonunun değişik aşamaları ve elementleri değişik dijital bilgi ve yaklaşımlara sahip olmayı gerektirir. Galatasaray ITM de bir dijital editörün çeşitli ihtiyaçlarını ilk elden uygulamayı tecrube edeceksiniz böylece bu derece önemli prodüksiyon dünyasında rol almaya hazır olacaksınız..

Müzik Sosyolojisi – Deniz ÇAKAR

Geçmişten günümüze popüler ve salt müzik kültürlerinin gelişimi, müzisyenlerin içinde bulunduğu kültürel ortamlarla etkileşimleri ile çapraz kültürel bağlamda müziğin küreselleşmesinin etkilerini anlayabilmeyi amaçladığımız bu ders içeriği; popüler müziğin birçok dalında olay yaratmış yazı ve kitaplar da incelenerek sürdürülecektir.

Sentezleme Teknikleri- Savaş CEYHAN

Audio &Video uyumu, Sound vr FX entegrasyonu, depolama yöntemleri, ekipmanlarım neler, synth çeşitleri donanım ve gereçlerinin seçimi ve önemi, Kayıt yaklaşımları, başkalaştırma teknikleri, ses katmanlarının önemiyle Savaş Ceyhan sound&fx tasarımı uzmanlığını irdeliyor.

Top

Eğitmenlerimiz

Süden Pamir (Okul Kurucusu - Ses Mühendisi)
Prof. Dr. Gönenç Arın (Eğitmen)
Prof. Mehmet Bayhan (Eğitmen-Fotoğraf)
Efe Demiryoğuran (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Kıvanç K (Eğitmen-Prodüktör-Kompozitör)
Cüneyt Yamaner (Eğitmen-Kompozitör-Prodüktör)
Oben Fıstıkoğlu (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Ersin ALOK (Eğitmen- Kamera ve Işık Teknikleri)
Çağan Tunalı (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Erdem Tunalı (Eğitmen-Sound Designer)
Ahmet Vefik Aris (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Ersen Kutluk (Kompozitör- Ses tasarımcısı-Prodüktör-Eğitmen)

Sayfalar:   | 1 |    2

Eğitmenlerimiz

Eray Özay (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Özen Çeliktemel (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Hadi Elazzı (Eğitmen-Menajer)
Ahmet Gürbüz (Eğitmen-Ses Mühendisi)
Aşkın Sağıroğlu (Eğitmen-Görüntü Yönetmeni)
Ali Pınar (Eğitmen-Medya Yönetimi)
Ufuk Çelik (Yönetmen, Motion Graphics and Compositing)
Mustafa Uğur Yağcıoğlu (Eğitmen-Yönetmen)
Engin Öztürk (Eğitmen-Kurgu)
Dilek Keser (RTV Proje Realizasyonu)
Hakan K (Eğitmen-Oyuncu)
Ulaş Güneş Kaçargil (Yapımcı, Yönetmen, Senarist, Kompozitör)

Sayfalar:   1    | 2 |

Sıkça Sorulan Sorular

Okula giriş için herhangi bir sınav yapılıyor mu?

Dikkat, algı hızı, karar yeteneği ve algı tipi ile kişinin yaşamı süresince geliştirdiği özelliklerinin, mesleğe uygun kriterlerde olup olmadığını sınayan dört aşamalı bir sınav sistemi ile öğrenci okula kabul edilir.

Eğitim ve sınav sistemi nasıl?

Tam zamanlı eğitimin her yılı , haftada 20 saat teknik 24 saat pratik ders ile 24 hafta 600 saatte, yarı zamanlı programda ise cumartesi günleri, günde 8 saat, toplam 28 hafta 600 saatte tamamlanır. Program, yıl sonunda yapılacak 100 soruluk test usulü sınav, yıl boyunca hazırlanacak 20 adet pratik egzersiz, bitirme projesi olacak bir performans ve sene içi yapılan ara sınavlar ile % 75’lik bir barajı aşan öğrenciyi ikinci bölüme hazırlar.

Sayfalar: | 1 |    2    3    4

Sıkça Sorulan Sorular

Okula kayıtlar hangi tarihlerde yapılıyor?

Yeni dönem kayıtları Haziran ayında başlar, Kasım itibariyle sona erer. Bölüm kayıtları kontenjana bağlı olduğu için sınıflar kayıt süresi bitmeden dolabilir.

Eğitimini verdiğiniz alanlara yatkın öğrenciler kimlerden eğitim alacak?

Eğitmen listemiz için lütfen tıklayınız...

Sayfalar:   1    | 2 |    3    4

Sıkça Sorulan Sorular

2 yıl sonunda mezun olanlar hangi alanlarda çalışabiliyorlar?

Şu anda verdiğimiz uluslararası geçerli HND 5 diplomaları Sound production, Sound engineering, Photo imaging ve Moving image yani Sound Prodüksiyonu, Ses mühendisliği, fotoğraf tasarımı ve hareketli imaj ile film yapımı diplomalarıdır. Böylece öğrencilerimiz Stüdyo, plak şirketleri, organizasyonlar, müzisyenlerin teknik eleman ihtiyaçları, konser organizasyonları, TV kanalları, Radyolar, Film Yapım Şirketleri, Distribütör şirketler, Platolarda , Canlı ses tasarımı/kurumu/işletimi, stüdyo tasarımı, Stüdyo ses kaydı/montajı, miksaj/ efektlendirme, mastering, mekân akustik tasarımı, ses tasarımı, görüntü için ses/müzik tasarımı, foley, düzenleme, beste, orkestrasyon, müzik performans, müzik işletmeciliği, prodüktörlük, montaj, kamera operatörlüğü, senaristlik, yönetmenlik, animatörlük, fotoğrafçılık gibi görevler almaktadırlar.

Sayfalar:   1    2    | 3 |    4

Sıkça Sorulan Sorular

Bu sektörde alaylı da çok, okullu da. Galatasaray ITM’den mezun olanlar her iki vasfa da sahip olabilecek mi?

Bugüne kadar 500'ü aşkın öğrenci, eğitmenlerimizden bu eğitimi almış, mezunlarımız piyasada kendini ispat etmiştir. Eğitim uluslararası yüksek eğitim kurumları tarafından kabul gören 5.seviyede kredilendirilmiştir. Uygulama odaklı eğitim öğrenciye eğitimi sırasında piyasa deneyimi ve ardından sektöre hazır şekilde mezuniyet ve iş olanakları sunmakta işe yerleştirilen ve başarılı olan öğrenci oranı %90 dır.

Bölümleri belirlerken neyi göz önünde bulundurdunuz?

Biz iletişimi odak kabul ederek teknoloji ve sanatta mükemmeliyet ilkesinden yola çıktık. Mevcut bölümlerimizin dışında yakında bünyemizde bu tanıma uyan ve Türkiye'nin ilklerini oluşturan başka bölümlerde bulacaksınız.

Sayfalar:   1    2    3    | 4 |

Mezunlardan Yorumlar

Yetkin Omaç - HPD Ses Mühendisi

Bir şekilde çözemediğim, tecrübe ile edinilmeyecek ya da edinilse bile çok uzun seneler alacak önemli eksiklerimi eğitimimle kapattım. Bu anlamda sadece alaylı bir adamken işin eğitimini almış bir adama dönüşmek güzel ve önemli bir fark yarattı çalışmalarımda. Bundan Birkaç sene önce böyle bir şey deneseydim sonuç kesinlikle böyle olmazdı.

Neslihan ENGİN - Müzisyen

Eğitim almadan sanırım bu kadar hızlı ilerleyemezdim. Bundan sonra çeşitli amaçlar için müzik üretmeye devam edeceğim (umarım home studio’mu daha iyi bir hale getirebilirim ) Kendi şarkılarımı daha geniş bir dinleyici kitlesine ulaştırmak için daha çok konser verip, uzun vadede onları yayınlamayı planlıyorum.

Sayfalar:   | 1 |    2    3    4

Mezunlardan Yorumlar

Serhat Deniz - HPD Ses Mühendisi

Eğitim tercihi anlamında piyasadaki basit kurslar yerine gerek teknoloji gerekse tecrübeli eğitim kadrosundan dolayı GSITM’i seçmem hayatımda yaptığım en iyi şey oldu.

Efe Demiryoğuran - HPD Ses Mühendisi

Aslında zaman içinde gördüm okulun faydasını. Okul bilgileriyle işe dönüşürken edinilen bilgiyi uyarlamam zaman aldı. Ama okulda öğretilenler sayesinde, hiçbir şey bilmeyen birinin 10 yılda edineceği deneyimi ben 2 yılda tamamladım, okulun bu açıdan önemi çok büyük.

Sayfalar:   1    | 2 |    3    4

Mezunlardan Yorumlar

Murat Yelken - Ses Mühendisi

Kademeli ve sistemli bir şekilde ilerlemeniz ve bilgileri sindirmeniz için okul şart. Forumlarda yapılan bilgi paylaşımları da önemli. Ama konuya tam hakim olmayıp buralardan fikir sahibi olmaya çalışanlar, kimin, neyi, ne kadar doğru söylediğini anlayamıyor. Profesyonel kişilerin daha fazla faydası oluyor. Yani internetten okuyup da ses mühendisi olamazsınız.

Tufan Sökmen - HPD Ses Mühendisi

Deneme yanılma yöntemiyle 10 yılda öğrenebileceğinizden fazlasını, iki yıl içerisinde teorik olarak öğreniyorsunuz. Piyasada bu işin okulu olamayacağına dair güçlü bir inanç vardı. Arayışımın sonunda Akademi İstanbul (şimdiki adıyla Galatasaray İTM) ses mühendisliği diploma programına katıldım.

Sayfalar:   1    2    | 3 |    4

Mezunlardan Yorumlar

Ozan Kurtuluş - Ses Mühendisi

Sektörde çalışma hayatım Suden Pamir ile başladı. En başta mühendis olmak gibi bir niyetim yoktu,ses ilmini öğrendikçe konuya ilgim arttı,çok çekici gelmeye başladı. Okulda aldığım temel ses fiziği dersleri çok faydalı oldu.

Çağan Tunalı - Ses Mühendisi

Sektöre 5 yıl önce Süden Pamir'in 'audio engineering' eğitimine katılıp ardından bir kayıt stüdyosunda işe girerek başlamış oldum. Okulda gerçekten çok şey öğrendim.

Sayfalar:   1    2    3    | 4 |